Spinning!?

Come back!!
Efter 10 år har jag lyckats blivit övertalad att spinna. Sist jag gjorde det kunde jag inte njuta av ett toalettbesök och andra nödvändigheter på 14dagar. Jag lovade mig själv att aldrig mer utsätta mig för nåt liknande igen men om jag ska lyckas ta mig runt tjejvättern 9mil i sommar så är det nog lika bra att ta tjuren i hornen och gränsla sadeln igen. Jenny, min tjejklassiker konkurrent partner hade bokat in ett pass i Tisdags men då fanns det ingen plats visade det sig. Jag hade gått och våndats hela dagen helt i onödan. Bl a tog jag mig en kort taktikvila där mitt på dagen och under de 10 minutrarna hann jag drömma mig igenom ett helt 50 minuterspass och lite till. Jag lyckades tillbringa hela passet med att byta cykel för på den ena gick inte sadeln att ställa in och på den andra så var det fel på styret och när jag satte mig på den tredje cykeln, såg jag inte instruktören och när jag då flyttade till den fjärde eller om det var den femte cykeln, så satt jag i vägen för någon annan osv. Jag var helt slut när jag vaknade och fortsatte sedan hela dagen med att analysera drömmen och förbereda mig på eventuella problem som skulle kunna uppstå. Det var med blandade känslor jag lade på luren efter att ha fått besked av Jenny att det inte skulle bli nåt. Nu har vi planerat in ett nytt pass på Söndagkväll men på nåt vis så känns det bättre nu inför det passet. Den som lever får se...


Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Hoppas spinningen går bra. Men jag ser ingen träning för november. Har du legat på latsidan?

2007-11-09 @ 14:17:43
URL: http://anderscarlsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0