Mot tjejklasssikern 2008...


image2


Ja, då var det bestämt då. JAG ska ta mig igenom den. Det började som en kul (tyckte jag) 30- års present till Jenny, men det är ju alltid roligare att vara två. Vi kanske blir tre om syrran hänger med eller kanske fyra om Maggan hänger med, eller kanske fem- sex- sju  stycken. Eller föresten så lär VI väl vara några hundra eller tusen. Vad vet jag hur många duktiga tjejer det finns som genomgår detta varje år och förhoppningsvis så tycker vi alla att det är lika märkvärdigt.
Jag har iallafall för första gången satt upp ett riktigt mål för mig själv. Jag som "bara" har tränat för laget tidigare och sprungit för att tränaren sagt så. I själva verket har jag alltid hatat att springa och jag HATAR att tävla, om jag inte är 110% säker på att vinna förståss.
Nu har det plötsligen hänt nåt! Jag tycker det är roligt att springa. jag tänker inte på något annat för tillfället. Jag drömmer springrundor, hänger på jogg.se flera gånger om dan och insuper alla nya och gamla träningsmetoder, pulsintervallära ochallt som har med springnig att  göra. Jag skulle kunna tro att det bara är tillfälligt men det är dumt att chansa. Jag hänger liksom bara med vågen nu och springer för allt jag är värd, för det kommer att komma ett bakslag. Frågan är inte om det kommer utan när det kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0