I dag gick det bättre

Äntligen lite flyt!!
1dm nysnö har fallit under natten och nypistade spår, vad mer kan man begära?
Jo, att nån klappar en på axeln och säger "Åk du, Jag stannar hemma och julstädar köket".
Helt fantastiskt men detta är dagens sanning. Jag lyckades hålla mig i skidspåret två timmar och sedan kom jag hem till ett nystädat kök.
Vilken tur att jag köpte en extra julklapp till Anders för det är han ju verkligen värd.
Nu väntar en sista arbetsnatt innan jul.
Imorgon firar vi med Anders barn hemma hos oss och på julaftonsmorgon blir det traditionsenlig grötfrukost med mina föräldrar.
Om allt går som planerat blir det nog en tur till Säbrå kyrka för att Maja ska få vara med att bygga julkrubban. Det har varit en tradition sedan jag var liten och kring jul känner man extra starkt för sådana tratitioner. Kalle-Anka är ju också en sådan tradition, som tyvärr kan bli svårare att bevara tack vare TV utbudet nu för tiden.
På julaftonskvällen samlas vi alla hemma hos mina föräldrar för att........... Ja ni vet ju alla hur det går till att fira en normal jul med 10 vuxna och ungefär lika många barn i olika åldrar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0