Idag trotsade jag skavsåren.

Klarblå himmel, 7 minusgrader, nydragna spår och ledig förmiddag. Idag skulle det bli skidåkning utan minsta tvivel. Mina skavsår skulle iallafall inte få stoppa mig. På med ett tjockt lager Xylocain bedövningssalva, sport tape, kompresser, mera tape och sedan strumpan. Sen rotade jag fram mina gamla hederliga sönder inåkta trotjänare och smög varsamt ner fötterna i dom. En mjuk och härlig känsla, nu kunde inget bli fel.
På Bondsjöhöjden väntade nypistade spår och det visade sig vara en perfekt tape dag. Jag slapp alltså ödsla dyrbar träningstid på misslyckade vallningsförsök.
6 härliga varv blev det i behagligt tempo.
Hem in i duschen och Anders som är lite snabbare där hämtar Maja på skolan medan jag fixar lunch och hinner precis med ett blogginlägg innan jag nu hör dom på bron.
Livet är väl bara för härligt!!

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Härligt med vinter! Här kör vi på konstsnö men det fungerar ganska bra det också.

2008-12-09 @ 15:32:02
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0