Med livet som insats

Det går inte så bra just nu. Igår skulle jag åka lite skidor hade jag tänkt och på Bondsjö där det både är natursnö och konstsnö fanns det spår kvar.
Jag bytte om och stod startklar när Anders kom hem efter sin runda, Helt OK skulle det vara trots 3 plusgrader men vad händer när jag kommer in till stan? Jo, helt plötsligt börjar det vräka ner regn så efter två varv var jag genomblöt och skidorna funkade inte heller riktigt bra som ni kanske förstår.
JaJa jag tar igen det idag då tänkte jag. Kanonväder 3 minusgrader och kanonspår enligt min käre man igen då som åkte först även idag.
Som vanligt stod jag startklar när han kom hem och det såg ju rikrigt lovande ut.
Nu kunde jag ju tyvärr inte åka ut på det långa spåret där han hade varit eftersom det började skymma, så jag fiack hålla mig till elljusslingan igen.
Naturligtvis var det den enda delen av systemet som inte var preparerat idag utan efter gårdagens hällregn istället mer såg ut som en rodelbana.
Jag fick iallafall hyfsat bett med tejpskidorna men utförsbackarna var inte rolig kan jag tala om. Jag är  glad att jag är hemma med benen i behåll.
Imorgonbitti tar jag nya tag och om jag så ska spåra själv, ska jag ut på långspåret. Nu vräker det nämligen ner snö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0