En månad kvar

Nu börjar det närma sig och äntligen har dom lyckats skrapa ihop lite snö. Såpass att det går att åka skidor på ett flertal ställen i närheten. Hoppas bara kvicksilvret håller sig på rätt sida nu ett tag framöver.
Jag försöker i största möjliga mån få in lite längre pass på skidorna men det är inte lätt och få tiden att räcka till alla gånger. De kortare intensiva passen tar jan när jag jobbar . Då får det bli intervaller på trappmaskinen, samt styrketräning.
Jar varit lite skadedrabbad den senaste tiden. Mina nya pjäxor ger mig grymma skavsår på hälarna så jag varvar med mina gamla. I dom får jag bara ont under stortåtrampdynan eller ved det heter och det problemet går att leva med i väntan på att skavsåret lägger sig. I övrigt så har jag drabbats av en konstig smärta i knävecket och vet inte riktigt om det kommer från vaden eller baksida lår. Har gjort mitt bästa för att vila men det är inte det lättaste när dagen D kommer närmare med stormsteg. Under vilotiden gjorde jag ett tappert försök till mag och ryggträning. Jag petade inen DVD -film jag en gån fick med tidningen I Form och hoppade direkt på det hårdaste träningsprogrammet, som varade i 45 min. Med facit i hand skulle jag nog ha börjat med ett lite lättare program för värre träningsvärk har jag aldrig haft. Jag visste inte att det fanns "magmuskler" så långt ner och så djupt i magen. Det vet jag nu en vecka senare, när värken äntligen har lagt sig.

Kommentarer
Postat av: sofie

haha, härligt med ordentlig träninsverk!!! de var de längesen man hade....dock tror ja att ja kommer få en släng imorn.....ja har varit ute på en riktigt hopp å studds rid tur =) Hadé å hälsa A!!!

2008-02-02 @ 16:38:10
URL: http://annasofie79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0