Reasearch

Det är mindre än en vecka kvar till start. Nerverna börjar ge sig till känna litegrann och för att som vanligt ligga steget före och ha allt under full kontroll, så har jag roat mig med att kartlägga mina kombatanter inför den här andra etappen av tjejklassikern.

Jenny, hon fick lite kalla fötter när hon plötsligt insåg att det var en och inte två veckor kvar till start. Hon bearbetade Johan under en middagsbjudning och sen var det ordnat, med en ny cykel förståss. Han har trimmat upp sin racerhoj åt henne med nya slimmade värstingsmaldäck och gud vet vad. Sen har hon nog samlat på sig upp emot 300 spinningtimmar under vintern och en enormt massa långpromenader med barnvagn dessutom. Man kan ju börja fundera över vad barnvagnen har varit lastad med, förutom Melvin.

Marie, sågs senast trampande frenetiskt i trakterna kring Kragom. Detta var i skrivandets stund bara för någon timma sedan uppger en SÄKER källa. Hon har en sprillans ny cykel, modell okänd men fort går den. Hon kanske borde jobba lite mer på sin kurvtagning men annars ser hon riktigt vass ut och med tanke på att hon innan tjejvasan bara hade typ en mil i kroppen, så måste hon ju känna sig övertränad inför Tjejvättern.

A-K, har skrivit in sig på cykl.se och gjorde en rivstart med "hojjen", som hon valt att kalla den. Man vill ju inte avslöja allt för många detaljer om utrustningen, eller hur?!
Hennes strategi är solklar för som allt annat i familjen går kvalitét före kvantitet. Alltså, några få långa pass med bra tider istället för flera korta halvdana pass. Jag befarar det värsta apropå kvalitét och kvantitét..........("hojjen")

Anna, The Dark Horse. Jag har inte en aning om hur mycket hon har tränat eller vad hon kommer att färdas på men något säger mig att hon har ett ess i rockärmen....
Inför starten i Tjejvasaan drämde hon ju till med "tumtricket", vilket sparkade undan fötterna totalt på nästan alla oss andra seriösa vallare.

Ja, Jag själv då? Jag har ju så fullt upp med att fixa campingplats, tanka husbilen, fixa plats för alla cyklar, ordna fram vägbeskrivning , planera restid, kartlägga alla andra, blogga och mycket mycket mer, så gud vet när jag ska ha tid och träna och damma av min gamla mountainbikemedjättegrovajävladäck.


Kommentarer
Postat av: AKO

Hahaha..!

Jag kan iallafall avslöja att Anna och jag har likadan cykel, men hon har smalare däck!

Ser fram emot att få klara av det här. Lite gruvsamt då jag inte lyckat få till längre pass än 4,5 mil. Men vi kommer iallafall ha skoj, och det är ju huvudsaken. Och som vanligt så ser reseledaren ut att ha styrt upp allt perfekt innan, vilket vi tackar allra ödmjukas för. Kram syrran. Ses på fredag!

2008-06-04 @ 22:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0