Konsten att förena nytta med "nöje".

Rond två har startat.
Det har inte varit så bra skidföre under hela vintern som precis nu, vilket hån. Det har kommit nästan två dm kallsnö under ett dygn. Den torra fina vårdoftande asfalten syns inte ett spår av längre och cykeln den är det bara att backa in i förrådet igen....eller inte.
Biltema är lösningen på de flesta problem, inte bara som ett bra komplement till IKEAs lek-och bollrum. Dom har faktiskt många "bra" grejor, som t ex en ...............cykeltrainer.
Det är en liten behändig grej som man sätter fast bakhjulet på din rätta utecykel i och sedan skruvar man åt lite motstånd och sedan är det bara att trampa. Det låter lite invecklat men det är riktigt smidigt faktiskt, så nu står cykeln fint uppställd inne på kontoret istället för i förrådet.
Nu gäller det till en början att nöta in cykelsadeln så den sitter som en smäck i rumpan.
För att överhuvudtaget klara av att sitta på cykeln i mer än tio minuter måste jag ha underhållning. Ikväll blev det MoDo - Timrå- matchen på Tv, som tyvärr slutade med en total katastrof.
När det i början av tredje perioden stod 0-4 tog min motivation slut. Nu var det inte underhållning längre. Hade siffrorna istället varit det omvända, kan jag lova att jag suttit där än.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kolla in min nystartade blogg där jag ger lite tips på övingar man kan köra hemma med mera

2008-03-19 @ 15:10:23
URL: http://traningstips.blogg.se
Postat av: sofie

Ha det så härligt i fjällen, vi var där över påsken å ja åkte motvilligt hem i måndags =(.....Kram

2008-03-26 @ 08:58:51
Postat av: sofie

förästen de glömde ja ju.....såg på tv'n på fotbollen häromdagen att syster din börjat spela igen??

2008-03-26 @ 09:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0