Äntligen vinter

Idag tog jag mig en härligt uppfriskande långpromenad. Jag hoppas den gör susen för min förkylning. Det blev tyvärr inte mycket till skidåkning i helgen.
Fjällen i all ära men det är ingen höjdpunkt när man är förkyld. Allt blir ju så extra jobbigt och extra kallt och extra trött och extra hungrig och ja..........allt blir bara en massa extra när man är förkyld. Jag åkte lite slalom med Maja iallafall som jag hade lovat och nu börjar det bli riktigt roligt. Hon är ju kavat som bara den, jag har fullt sjå att hinna med henne.
Hon hängde med ut i skidspåret också och det går riktigt bra det oxå. Det är bara se till så att hon inte blir hungrig under vägen för då är det kört direkt. Kexchoklad och saft är ett måste om turen blir längre än 30min.
På måndag eftermiddag samlade jag alla mina krafter och gav mig ut i spåret själv. Jag lyckades harva mig runt 5km och det visade sig vara tillräckligt för att få träningsvärk dagen efter.
Här hemma finns det ju oxå fina skidspår nu så jag hoppas kunna åka lite i helgen om jag känner mig piggare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0