Inga medaljer i år.

Årets höjdpunkt är avkarad och det gick väl inte riktigt som planerat. Redan på förmiddagen när vi var ute för att testa skidorna kände jag att det inte var riktigt bra. Mjölksyran kom alldeles för tidigt i uppförsbackarna men det rekade liksom till sig på andra varvet och det började kännas riktigt bra. Hade planerat för en ordentlig uppvärmning sedan inför loppet men det räckte tydligen inte. Kände redan ifrån början hur det tog stopp i bröstkorgen och även fast jag slog av på takten så ville det inte gå till sig. Med tanke på vad som hände i helgen så bestämde jag mig för att kliva av efter förste varvet. På Onsdagen var det dags för stafetterna och vi hade ju lyckats samla ihop till ett renodlat damlag, vilket aldrig har hänt förut. Jag gick ut först och tog det lungt från början, jag tänkte mig verkligen för, 27 minuter höll jag på. Nu var det ju bara frågan om att fullfölja, eftersom medaljerna redan var långt utom räckhåll. Lena och Emma körde andra resp. tredje sträckan på 28 och 26 minuter. Det blev ett mycket uppskattat inslag och förhoppningsvis kanske fler ställer upp till nästa år. Efetr avsluted bankett med middag och lite prisutdelning åkte vi hemöver utan medaljer men med många skratt i bagaget istället.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hittat din blogg ;) Kul läsning!

2009-04-13 @ 23:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0