Vilken dag....

Började som alla andra fredagar på jobbet. Städning och genomgång av bilarna, städning av vagnhallen och sedan ett kort morgonmöte. Allt frid och fröjd med morgonfika på biblan och den obligatoriska GI-mackan och kaffet.
I dag var det även dags för den stora vårstädningen och relaxen, bastun och tvättstugan hade föllit på våran lott.
Vi kämpade och slet i 1 1/2 timme med bara relaxen jag och Frida medans våra kollegor var som bortblåsta.
Klockan började närma sig lunch och det kurrade i magen. Då kom dagens första larm, som normalt inte skulle ha tagit mer än 1 1/2 timme men tog nu istället 4 timmar tack vare ett motorhaveri på väg hem från sundsvall. Efter många turer med bilbyte och reservbilar som inte startar och mycket annat klater, kom vi oss äntligen hem.
Nu var träning överprioriterat allt annat och hann jag 25 sit ups så var det inte mer heller. Dagens andra larm, som förflöt helt normalt, med andra ord 1 1/2 timme, vilket innebar att klockan var 17.15 när vi backade in bilen i garaget med 15 min övertid. Ja, så kan det gå till på en helt vanlig fredag, på Ambulansen i Härnösand. 2 larm och man är totalt slut när dagen är över och då har träningen uteblivit dessutom.
Efter detta väntade en middag på MC Donald´s och ett par timmar på Tivoli med Maja.
Nu har jag kanske inte gjort mig direkt förtjänt av en fysisk vila men en mental vila och jag kommer somna som en stock. Nya friska tag i morgon och då väntar ett dygns tjänstgöring, så då borde det bli lite tid över för lite fysisk aktivitet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0