Härlig morgon

Började dagen med en drabbning på isen med ett härligt gäng från jobbet, samt polisen och vägverket. Nyslipade skridskor och äntligen en åkyta som var lämpad för rinkspel. Det var riktigt roligt idag, trots att vi saknade en målvakt. En soptunna och några bildäck faick agera stand-in och visade sig vara näst intill heltät. När tröttheten slog till blev de få gluggarna mindre och mindre och blev tillslut helt omöjlig att pricka. Efteråt blev det en välförtjänt fika nere på Wirströms café med en god äggmacka och några baljor kaffe.
Eftersom jag hade lite tid över i väntan på att Anders skulle komma tillbaks från verkstaden i Sundsvall tog jag mig upp på jobbet och ställde mig på löpmattan. Jag har ingen riktigt bra förklaring till varifrån den här plötsliga energin kom ifrån men en mil avverkade jag i lugn härlig jogg. Känner ett skönt rus i kroppen just nu och längtar redan till nästa pass, som får bli imorgon på jobbet, om det finns tid förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0