Fystest

Gjorde åretsfystest idag på jobbet, den nya. Först den traditionsenliga promenaden på löpmattan, vilken innebär 10kg på ryggen och 7% lutning i 7min.
När den var avklarad var det en ny test där man skulle mäta uthållighet i ryggen. Liggandes på en bänk med överkroppen utanför och benen fixerade skulle man resa upp ryggen så man blev helt rak och hålla ut så länge som möjligt. Det höll i 1 min 45sek sedan var det godnatt för mina stackars ryggmuskler. En övning kroppen är helt ovan vid så jag tror att det skulle nog ge resultat ganska snabbt om man tränade lite på det. Den tredje testen gick ut på benstyrka. På någon slags mackapär med en platta man skulle stå på och ett brett handtag fästat i plattan och en mätare skulle man dra så hårt som möjligt, med benen då naturligtvis. Det kom då upp på en display hur tungt man lyfte 124kg lyckades jag komma upp i utan att anstränga ryggen för mycket , vilket de flesta lyckades göra. Detta skulle så mycket som möjligt likna ett vanligt bårlyft, med den skillnaden då att här drog man mot ett stumt motstånd.
Hur som helst så kände jag mig rätt nöjd efter testerna och då framförallt matt testen. Här har jag toktränat sedan i Juni och inte känt nåon speciell förbättring. Nu fick jag se på papper hur mycket bättre jag har blivit. Mina värden var mycket lägre än dom någonsin har varit. Min slutpuls var 156 och efter 1min. vila var jag nere på 116. Jga sänkte alltså40 slag, det är helt fantastiskt tycker jag.
Jag firade med en pizza till middag. Det var faktiskt Maja som fick bestämma men det var jag värd och sedan mulade vi i oss en hel skål med popcorn mmm. Imorgon blir det träning igen!!.

Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Imponerad av din träning. Kämpa på. Själv tränar jag inför Vasaloppet. Besök gärna min blogg.

2007-10-19 @ 21:08:11
URL: http://anderscarlsson.blogg.se
Postat av: jenny

Var pizzan god!!!!

2007-10-24 @ 21:11:59
Postat av: Syrran

ojojojojojoj! Vad duktigt och målmedvetet du tränat!
Här ligger man i lä! Har kört 5 träninspass.....hitills!
Fick jätteångest på en gång (nu när jag är anmäld och allt finns ingen återvändo). Tur jag fick snygga träningskläder i present idag. Det kanske hjälper lite
i att komma ut och träna lite oftare. ;)

2007-11-17 @ 21:47:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0