Dagen D närmar sig

Nu håller jag tummarna att vädret blir som dom lovar just nu men de senaste dagarna har det svängt upp och ner hela tiden. Nu lovar dom på www.yr.no att det på Måndagen ska vara några grader kallt, blåsa en svag nord-västlig vind och även att solen ska titta fram lite. Då kan det ju stundtals bli en riktigt angenäm resa.
Just nu känner jag mig mest bara fullproppad med pasta och övriga oaptitliga kolhydratdrycker, samt oerhört slö och otränad. Det sägs att det är lite den känslan man ska ha inför ett långlopp, så jag går helt in för det.
Krämpor? Ja, dom smyger sig sju som bekant alltid på så här dagarna innan och det här är inget undantag. Jag har ju mina skavsår som jag brottats med hela vintern. Har bunkrat upp med Duodermplattor och Coachtejp, det borde göra susen. Vänster knä har krånglat några dagar med smärtor på insidan där vadmuskeln fäster. Jag trodde det skulle gå över med lite vila men det är nästan så det har blivit värre. Jag provar nu istället med Voltarén får se om det hjälper. Annars, hur mycket jag än känner efter så hittar jag inga fler skavanker så det här ska nog gå vägen.
Hämtar upp Anders imorgonbitti direkt på jobbet, hoppas han haft det lugnt bara. Maja lämnar vi av hos srorasyrran Jenny, som tyvärr inte kunde hänga på oss den här gången. Sedan har vi väl en sisådär fem timmar framför oss kanske innan vi entrar Mora framåt eftermiddan.
Måndag morgon försöker vi starta så tidigt som möjligt och när jag beräknar gå i mål har jag ingen aning om. Jag törs inte ens spekulera om nån tid men i MÅL SKA JAG!!!
Jag har startnummer 18580 och Anders har nr 12164.


Kommentarer
Postat av: AK

Ser ut som det blir behaglig temperatur iallafall. Ha så kul båda två! KÖR HÅRT! Kram AK

2009-02-22 @ 21:05:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0