LÄMNA INTE IN SKIDORNA!!

Hemma igen hel och välbehållen. Jag känner mig piggare och bättre äv väntat. Lite ont iarmbågarna, vilket kom redan efter 3mil och blev en ordentlig plåga mot slutet.
Dagen började inte riktigt optimalt för min frukost som var minutiöst utprovad under veckan och som jag skulle förtära i bussen på vägen upp för att inte äta för tidigt och inte för sent in inpå loppet, blev kvar i bilen i Mora.
Det skapade nästan en smått panikkänsla när jag tänkte på att jag skulle åka 9 mil på tom mage. Jag kunde inte heller vänta tills jag kom fram i Sälen för det skulle bli för sent att peta i sig nåt då. Jag fick helt enkelt dricka upp sportdrycken och peta i mig en såndär energibar. Jag var hungrig redan innan jag var halvvägs uppe i första backen men jag körde stenhårt på bara sportdryck och powerbars hela loppet.
Vilka kanonskidor jag hade. Anders hade lyckats till 110%. Jag gled om hur många som helst och fästet funkade kanon. Jag var dum som lämnade in dom i Oxberg för att bättra på fästet en aning. Det måste ha blivit nån förväxling med blåbärssoppan eller nåt sånt för nu tappade jag allt vad fäste jag hade kvar, så jag fick stanna och kladda på lite själv efter en stund. Tjurade på till Eldris men var ännu dummare och lämnade in dom igen och vad dom hade förväxlat vallan med där det är en gåta för nu tappade jag istället allt mitt underbara glid och det frös och jävlades rent utsagt under skidorna hela tiden.
Jag hade kännt mig i fin form hela loppet och insåg att jag skulle klara mig på undet 8 timmar med marginal om jag inte hade lämnat inat in dom till Fuck..g, Jäv.a TOKO!
Nä jag ska inte klaga jag vet jag har varit jätte duktig (klapp, klapp på axeln) målsätttningen var ju att klara av det, så 08:01:42 får väl duga..... för den här gången.


Kommentarer
Postat av: Anders Carlsson

Bra jobbat och en mycket bra tid. Jag är imponerad. Ja, jag vet inte vad de har där i vallabodarna. Nån klet är det i alla fall. Det är nog bättre att göra det själv

2009-02-24 @ 22:26:03
URL: http://anderscarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0