Mot nya mål...

.......det verkar nämligen vara det enda som hjälper mig hålla träningen vid liv. Jag trodde det skulle gå per automatik till slut, en liten släng av det där sjukliga "måste träna" beteendet hoppades jag skulle drabba mej men icke. Jag har så lätt att skjuta upp saker och ting tills i morgon eller nästa vecka eller närhelst det passar sig bättre än idag.
Då är det ju bra att ha nåt att se fram emot och träna inför, inte för att bli bäst och vinna utan mer för att inte klappa ihop totalt och näst intill slita ihjäl sig. Det som ligger närmst till hands nu är det årliga Brand SM i längdskidåkning. Om en vecka bär det av till Sälen och det är 10km vi skall avverka och som vanligt är det väldigt tunnt med deltagare i Damklassen. Jag har iallafall dragit mitt strå till stacken och värvat två tjejer från vår station. Emma och Jag kommer ställa upp i den individuella klassen och Lena hakar på i stafetten. Jag har inte kunnat åka någe skidor alls sedan Öppet spår eftersom min vä armbåge helt ballade ur och jag har jätte ont vid minsta ansträngning. Jag håller konditionen uppe med Trappmaskin och lite cykling istället. Detta är ju mest en kul grej och jakten på medaljerna överlåter jag till eliten. Jag har även blivit övertalad att åka med och springa Göteborgsvarvet i år och även det är ju Brand SM, så det är bara att sätta sig på cykeln, Jag ska bara...........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0