Nu har det gått för långt!

Det har av nån anledning blivit en dålig vana att jag alltid drar på mig nån sjukdom när det börjar dra ihop sig till tävling men den här gången slår alla rekord.
Det började på Onsdag morgon med att jag var svullen runt ögonen och i ansiktet när jag vaknade, vilket gav med sig allt eftersom tiden gick. Tog ett pass på skidorna under em och sedan iväg på jobbet. Det var då jag kände hur hjärtat kändes oroligt och slog extra hårt och långsamt. Det brukar iochförsig hända lite nu och då kortare stunder så jag tänkte inte mer på det utan gick och lade mig. På To morgon var jag återigen svullen och pulsen var fortfarande långsam. Jag gick runt 40 i frekvens hela dan och hur jag än försökte så orkade jag inte få den att stiga mer är 120 då kom mjölksyran och vips var jag nere på 40 igen. På Fre morgon när jag inte fick upp ögonen bestämde jag mig för att uppsöka vårdcentralen och där blev det akutremiss till Sundsvalls sjukhus. Blev inlagd ett dygn med övervakning, samt div. prover och undersökningar som alla visade sig vara bra. Det är ju naturligtvis bra att det är bra men frustrerande och inte veta vad det beror på. De trodde att jag möjligtvis hade ätit nåt jag inte tålde nån annan förklaring till svullnaden fanns inte och beträffande hjärtat så var det absolut inget fel, utan det var fullt normalt när man tränar mycket och då får man väl tro på vad dom säger även fast det känns konstigt.
Nu är jag iallafall packad och klar för att i morgonbitti åka till Sälen. Vi får se om jag deltar eller inte. Jag ska känna mig för imorgonkväll och på Ti morgon innan jag bestämmer mig. Även om expertisen säger att allt är bra så måste man nog lyssna mer på sin egen kropp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0