Crossfit

Bestämde mig redan i Januari för att köra mer funktionell träning istället för den lite mer tunga och fokuserade styrketräning jag tidigare kört. Detta har funkat bra och blivit ett bra komplement till konditionspassen men har på nåt vis blivit lite enformigt med mestadels armhävningar och situps. Häromdan kom en kollega med ett nytt koncept han tyckte vi skulle prova på, nämligen Crossfit. Detta är en funktionell träningsform med mycket hög intensitet och ger grym träningsvärk till en böjan kan jag lova. Vi har kört fyra olika pass nu under den gågna veckan och det känns kanonbra. Fruktansvärt jobbigt och svårt, eftersom den rätta styrkan och orken inte finns där ännu. Jag känner ändå att detta är något som passar mig perfekt och kommer ge det en ärlig chans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0